Supervisió

El Banc d’Espanya posa deures a les entitats per millorar el seu tracte al client

  • Els bancs van perdre més de 19.000 milions entre el 2014 i el 2020 per «fallades en el compliment d’obligacions amb clients o el disseny de productes»

  • Els jutjats especialitzats en clàusules abusives hipotecàries condemnen el sector en el 97% dels casos i tenen encara 235.356 procediments per resoldre

EFE / PEDRO PUENTE HOYOS

Les conductes inadequades dels bancs han soscavat la seva reputació des de l’anterior crisi, però a més han tingut un elevadíssim cost econòmic per al sector. Les entitats de crèdit espanyoles van haver de pagar més de 19.000 milions d’euros entre el 2014 i el 2020 per «fallades en el compliment d’obligacions amb clients o el disseny de productes», segons va revelar recentment el governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos, que els va advertir que l’«acumulació d’aquests esdeveniments» pot acabar afectant els seus «requeriments prudencials futurs». O dit més clarament: que els supervisors poden acabar exigint-los que guardin més capital per afrontar les futures pèrdues que els causaran les reclamacions i demandes de la seva clientela.