Automoció

La indústria de l’automòbil no es recuperarà de la crisi de microxips fins a mitjans del 2023

  • El coll d’ampolla generat per l’escassetat de semiconductors i la ruptura de la cadena de distribució ha portat les marques a buscar més solucions de producció en terra europeu

Renesas, Texas Instruments, Infineon, NXP, STM, Intel. ¿Els sonen aquests noms? Són empreses productores de microprocessadors, microxips, un element petit, molt petit quant a dimensions, però gran, molt gran quant a importància industrial a nivell mundial. La pandèmia ha posat en evidència el gran pes específic d’aquests components fins al punt de generar el col·lapse més gran de la història en una indústria tan potent com la de l’automòbil. L’escassetat de semiconductors ha desembocat en una crisi sense precedents que ha obligat els fabricants a aturar la producció i, segons apunten els experts de diferents marques, «el problema s’allargarà fins a més enllà de mitjans del 2023». Aquest any es deixaran de fabricar més de nou milions de vehicles i els estudis apunten a un cost industrial de 182.000 milions d’euros, el doble del previst el maig passat.