Debat sobre l’ampliació del Prat

El creixement potencial de l’aeroport de Barcelona passa per Àsia

  • El node intercontinental plantejat per Aena aspira fer del Prat un pont de connexions entre Àsia i Amèrica

  • El gestor aeroportuari es fixa com a proritats noves rutes sense escala a Tòquio, Nova Delhi i el Vietnam

  • Els experts dubten que Barcelona pugui convertir-se en un centre de connexions donades les condicions actuals del mercat

FERRAN NADEU

No hi ha vols directes entre Tòquio i Barcelona, però el 2019 van arribar a l’aeroport del Prat més de 240.000 viatgers des de la capital japonesa fent com a mínim una escala intermèdia. Des de la Xina, la xifra és encara més gran: més de 400.000 persones van aterrar a Barcelona després de fer una o diverses connexions a tercers aeroports. És el que, en l’argot aeroportuari, es diu ‘demanda no coberta’. Una demanda que, en el cas de l’aeroport català, es concentra fonamentalment a l’Àsia. El continent més poblat del planeta és la frontera ambicionada per Aena al plantejar els seus plans per convertir l’aeroport de Barcelona en un node (‘hub’) intercontinental.