No hi ha vols directes entre Tòquio i Barcelona, però el 2019 van arribar a l’aeroport del Prat més de 240.000 viatgers des de la capital japonesa fent com a mínim una escala intermèdia. Des de la Xina, la xifra és encara més gran: més de 400.000 persones van aterrar a Barcelona després de fer una o diverses connexions a tercers aeroports. És el que, en l’argot aeroportuari, es diu ‘demanda no coberta’. Una demanda que, en el cas de l’aeroport català, es concentra fonamentalment a l’Àsia. El continent més poblat del planeta és la frontera ambicionada per Aena al plantejar els seus plans per convertir l’aeroport de Barcelona en un node (‘hub’) intercontinental.
Debat sobre l’ampliació del Prat
El creixement potencial de l’aeroport de Barcelona passa per Àsia
El node intercontinental plantejat per Aena aspira fer del Prat un pont de connexions entre Àsia i Amèrica
El gestor aeroportuari es fixa com a proritats noves rutes sense escala a Tòquio, Nova Delhi i el Vietnam
Els experts dubten que Barcelona pugui convertir-se en un centre de connexions donades les condicions actuals del mercat

Temes:
El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»