Mobilitat elèctrica

Demà al teu quiosc el cinquè número d’Etric, el suplement de l’electromobilitat

Demà arriba el cinquè número d’Etric, el suplement mensual d’EL PERIÓDICO amb totes les novetats sobre mobilitat elèctrica, informació de servei, experiències i molt més.

Audi

S’acaba l’estiu i les vacances ja comencen a ser història. La rutina s’apropa i les oficines tornen a omplir-se de treballadors. També torna Etric, el suplement d’EL PERIÓDICO dedicat a la mobilitat elèctrica i sostenible, amb un cinquè número que inclou les últimes novetats de les principals marques de la indústria, informació de servei i altres notícies d’interès.

A poc a poc, l’electrificació avança a Espanya. Tot i que, segons els últims estudis, com el baròmetre de l’electromobilitat de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), el país ha sigut un dels més endarrerits d’Europa en el desplegament d’infraestructura de càrrega, el cert és que cada vegada hi ha més punts on endollar un cotxe. Fins i tot als pobles més recòndits de la seva geografia es poden trobar carregadors. I el que és millor, la majoria funcionen. De fet, si s’administra bé l’energia del vehicle, es pot circular tot l’estiu amb un híbrid endollable només amb energia elèctrica.

A aquest esforç d’instal·lar a poc a poc carregadors per tot Espanya cal sumar-li el paper que juguen companyies com Cooltra. L’empresa de mobilitat compartida nascuda a Barcelona el 2016 ofereix l’oferta de mobilitat elèctrica més completa de la ciutat gràcies a les seves motos i bicicletes elèctriques. Més d’1,3 milions d’usuaris avalen el seu treball, igual que diverses empreses que treballen amb Cooltra. Al cinquè número d’Etric dediquem un extens reportatge al seu treball tant a Barcelona com en totes les ciutats on treballen, entre elles Lisboa, París, Roma i Milà.

Novetats importants

També cal agrair l’esforç de les marques de cotxes per oferir vehicles elèctrics per a tots els gustos. En aquestes pàgines han aparegut berlines, utilitaris i SUV i al número de setembre repassem els cotxes esportius elèctrics més atractius, com el BMW i4 M, l’Audi RS e-tron GT i el Kia EV6 GT com a exemples.

El cinquè número d’Etric també presentarà tots els detalls del nou Hyundai Ioniq 5, que té poc a veure amb l’Ioniq que coneixíem fins ara. Aquest tot terreny compacte fa que la firma sud-coreana entri en la nova era elèctrica amb un cotxe que, des de 43.620 euros, ofereix versions de tracció total o posterior i una autonomia pròxima als 500 quilòmetres.

No faltarà, per descomptat, el testimoni d’un usuari de vehicle elèctric. En aquesta ocasió, la periodista i aventurera Alicia Sornosa explica la seva experiència al completar una exigent ruta de 3.000 quilòmetres, de Madrid a Suïssa, al manillar d’una motocicleta Zero SR/F. No te’l perdis, Etric demà al teu quiosc.