Després de la gratuïtat de noves autopistes

El Govern català reclama a l’Executiu central la gestió de les carreteres i el rescat de tots els peatges a Catalunya

Puigneró calcula que eliminar les barreres dels túnels de Vallvidrera, la C-16, la C-32 i els túnels del Cadí en dos anys suposaria uns 1.500 milions per als pressupostos

Ricard Cugat

El Govern de la Generalitat ha reclamat a l’Executiu central el rescat per part de l’Estat de totes les autopistes de peatge que hi ha a Catalunya i el traspàs de la gestió de tota la xarxa de carreteres en un termini de dos anys. La gratuïtat a partir d’aquest 1 de setembre de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera; l’AP-2 de Saragossa al Vendrell; el tram entre el Papiol i Montmeló; la C-32 (de Barcelona a Lloret de Mar) i la C-33 (de Barcelona a Montmeló) obre segons el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, el final de l’«espoli» i del «greuge comparatiu» amb la resta d’Espanya i que s’acabi continuar pagant de la mateixa manera per infraestructures «que els catalans hem pagat de sobres».