Canvi en la mobilitat

L’electrificació trastoca la inversió en places de garatge

  • Les exigències de seguretat limiten les estacions de recàrrega a la primera planta dels aparcaments

  • La impossibilitat de connexió en el futur devalua les places d’estacionament com a típica opció del petit estalviador

L’electrificació del parc d’automòbils influirà en l’evolució dels preus de les places d’aparcament a Espanya. Des d’aquest estiu, una normativa tècnica que apliquen els Bombers a Barcelona de manera prèvia a l’obtenció de les llicències d’obres en aparcaments impedeix situar estacions de recàrrega per sota de la primera planta dels soterranis per motius de seguretat. Aquesta mera exigència administrativa local podria ser adoptada per altres municipis i amenaça amb ser un seriós obstacle per al desenvolupament massiu del cotxe elèctric a Espanya. Precisament aquest juliol (el 13 de juliol) el Consell de Ministres va aprovar el denominat Perte, el programa per recolzar el vehicle elèctric que preveu mobilitzar 24.000 milions d’euros en tres anys. El sector públic aportarà més de 4.300 milions i la inversió privada s’estima en 19.700 milions d’euros. La creació d’ocupació generada pel Perte podria arribar als 140.000 llocs de treball. Competència també ha remès els seus informes sobre el tema.