La nova ‘llei rider’, tan polèmica com breu en el seu redactat normatiu, entra en vigor el 12 d’agost i les empreses del sector, com l’estudiant que deixa el temari per a l’últim dia, han esperat fins a última hora per anunciar què serà dels seus negocis després d’això. El tauler s’ha tombat i n’han caigut jugadors. Deliveroo va anunciar divendres passat que se’n va d’Espanya, que amb aquestes normes i tal com està no li surt a compte competir. UberEats ha sigut el més discret, articulant sense grans escarafalls públics la seva flota de repartidors autònoms. I Glovo, un dia abans de la campanada de Deliveroo, donava a conèixer el seu nou model laboral: per primera vegada contractarà assalariats, tot i que els complementarà amb repartidors autònoms.
Moviments en el ‘delivery’
¿Compleix el nou model de Glovo amb la ‘llei rider’?
L’empresa de les motxilles grogues ha anunciat que contractarà directament 2.000 repartidors i que els complementarà amb ‘riders’ autònoms
Glovo deliver rider passes through a pedestrian area in Barcelona Spain February 23 2021 Picture taken on February 23 2021 REUTERS Albert Gea TPX IMAGES OF THE DAY /
El més llegit
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- Les pluges a Catalunya deixen els pantans per sobre del 18%
- "No em deixava treballar i controlava tots els tiquets"
- El somni olímpic frustrat pel franquisme