Servei d’emergència

La cinquena onada de la Covid agreuja el col·lapse dels telèfons del 061

  • Els sindicats denuncien que Ferrovial, l’empresa gestora del servei, aquest estiu nega vacances en vista de l’excés de feina i clamen perquè sigui la Generalitat qui l’assumeix directament

  • «Fa un any i mig que estem escoltant que la gent es mor... estem molt cremats», afirma un treballador

L’Hospitalet de Llobregat 12/09/2011 Sala central del Servei Emergències Mèdiques de Catalunya SEM donde están ubicadas las Enfermeras del SEM que atienden a los pacientes telefónicamente en la Sala central del Servei Emergències Mèdiques de Catalunya SEM Las que aparecen es porque quisieron salir en la foto, otras no Foto Josep Garcia / Delegaciones

Els telèfons del 061 han estat tota la pandèmia traient fum, però aquesta cinquena onada ha agreujat especialment el col·lapse del servei d’atenció d’emergències català. Les línies SEM actualment reben una mitjana de 30.000 trucades al dia, quan abans de la pandèmia l’habitual eren 6.000 trucades, segons confirmen des de la direcció. I d’aquestes se’n perden una mitjana de 1.500, arribant a pics de més de 3.000, segons denuncien els sindicats, per falta de mans i l’alta temporalitat a la plantilla de Ferrovial, l’empresa que gestiona l’externalització d’aquesta atenció telefònica. També que part dels 1.200 treballadors (el 75% eventuals) que formen aquest servei no podran fer vacances aquest estiu, després de diversos mesos d’alta activitat, ja que l’empresa rebutja contractar més gent i les hi nega per evitar agreujar el col·lapse de les línies.