Turisme

Viatges El Corte Inglés i Logitravel es fusionen i creen un nou gegant dels viatges

El conseller delegat de la companyia resultant serà Jorge Schoenenberger, actual soci director de Deloitte per al sector turístic

Després de la fusió entre Globalia i Barceló, anunciada fa un any i mig i executada uns mesos després, Viatges El Corte Inglés i Logitravel han anunciat un acord per fusionar els seus negocis i crear un nou gegant dels viatges que aspira a convetir-se en un «referent global del sector dels viatges».

La companyia, fruit d’aquest acord, sumarà 3.500 milions d’euros en ingressos, sobre la base de les dades de l’exercici 2019 (la unió de Globalia i Barceló arribava als 3.700, segons les dues companyies), una plantilla que supera les 5.000 persones, més de 500 punts de venda a tot el món i una «àmplia cobertura ‘online’».

A més, tindrà com a conseller delegat Jorge Schoenenberger, actual soci director de Deloitte per als sectors de Turisme, Hotels, Oci i Transport a Espanya i EMEA.

La nova companyia inclourà tant els viatges de vacances, com de negocis, incentius, congressos i esdeveniments, segons ha assenyalat en un comunicat El Corte Inglés. A més, serà un referent de determinats productes, com «Disney o creuers», i comptarà amb una forta presència a Espanya, Portugal, França, Alemanya i Llatinoamèrica.

«Aquest és el punt de partida d’una companyia que es crea amb una gran ambició i un full de ruta en què es contemplen noves aliances que es podrien afegir al projecte», assegura la cadena de grans magatzems. La nova empresa que neix sense deute i amb una sòlida posició financera pretén consolidar el seu posicionament en el mercat ibèric tant en el negoci emissor com en el receptiu. Així mateix, impulsarà noves destinacions a Llatinoamèrica, el sud d’Europa i la conca mediterrània, i desenvoluparà nous mercats de forma selectiva.

El Corte Inglés ha comptat com assessors financers amb Deloitte i Banco Santander Investment Banking, mentre Logitravel ha sigut assessorat per EY. Com assessors legals, han intervingut Cuatrecasas per part d’El Corte Inglés, i Baker&McKenzie en nom de Logitravel.