AUTOMOCIÓ

Audi deixarà de desenvolupar motors de combustió el 2026

  • Audi deixarà de desenvolupar motors de combustió l’any 2026, i iniciarà l’últim cicle comercial de cotxes amb aquests motors aquell mateix any

  • La data exacta en què la marca deixarà de vendre vehicles de combustió i híbrids encara és incerta, tot i que serà a principis de la dècada del 2030

No ha fet un pas tan decisiu com Ford, Volvo i Jaguar, per exemple, que ja han anunciat la data en què deixaran de vendre cotxes amb motors de combustió, inclosos híbrids, però Audi ja ha confirmat l’any en què deixaran de desenvolupar motors d’aquest tipus, és a dir, en què arrencarà l’últim cicle comercial dels seus cotxes de combustió. Serà, segons va avançar el diari alemany Seddeutsche Zeitung, el 2026. El rotatiu germànic afirma que Markus Duesmann, conseller delegat de la firma d’Ingolstadt, ho va anunciar en una reunió executiva dijous passat.

Sempre segons aquesta informació, Audi deixarà de produir cotxes de combustió i vehicles híbrids a principis de la dècada del 2030, quan acabarà la vida comercial dels cotxes que muntin els motors desenvolupats fins al 2026. Vehicles com l’A3 i l’A4 ja no tindran noves generacions de combustió, i donaran pas a equivalents dins de la família e-tron, és a dir, cotxes 100% elèctrics. Les berlines A5 i A6 seguiran un camí semblant, tot i que no està tan definit. Sembla, no obstant, que l’estratègia per la qual optarà Audi serà vendre els seus successors de combustió juntament amb els seus equivalents elèctrics. De l’A6, per exemple, l’abril passat es va presentar el prototip A6 e-tron Concept, del qual derivarà la seva versió de producció el 2023.

Segons diversos mitjans alemanys, l’últim Audi fabricat amb un motor de gasolina serà el Q8, el seu SUV gran, i també compartirà mercat amb un equivalent totalment elèctric. Segons Handelsblatt, un diari econòmic alemany, la data per al final de la seva producció seria l’any 2032, citant fonts internes de la marca. El final de la comercialització de cotxes de combustió arribaria, llavors, poc després.

20 cotxes elèctrics per al 2025

Audi planeja disposar de fins a 20 vehicles 100% elèctrics en la seva gamma per a l’any 2025. Aquesta xifra és a nivell global, amb vehicles desenvolupats específicament per a alguns mercats, com per exemple el xinès, el més important per al segment elèctric. Això significaria treure 15 vehicles més, ja que en l’actualitat només en comercialitza cinc: l’e-tron, l’e-tron Sportback, el Q4 e-tron, el Q4 e-tron Sportback i l’e-tron GT.

Molts dels nous cotxes elèctrics d’Audi, com l’A6 e-tron Concept, es basaran en la plataforma PPE, una arquitectura desenvolupada juntament amb Porsche, totes dues són firmes del Grup Volkswagen, dissenyada per a vehicles premium totalment elèctrics. L’A6 e-tron Concept munta una bateria de 100 kWh de capacitat que li atorga una autonomia de més de 700 quilòmetres. Fins ara, per als seus elèctrics la companyia alemanya ha utilitzat la plataforma MLB Evo, en el cas de l’e-tron i l’e-tron Sportback, la MEB, la mateixa que el Cupra Born, amb els Q4 e-tron, i la J1, la del Porsche Taycan, per a l’e-tron GT.