De prop

Peio Arbeloa (Mahou San Miguel): «En el consum de cervesa pesa molt la marca local»

  • El director general de la Unitat de Negoci Espanya de Mahou San Miguel assegura que «Mahou suposa el 70% de les exportacions de cervesa»

  • «Les cerveseres donem molta importància a l’origen. Però no es tracta de bloquejar la competència»

Activos

Peio Arbeloa (Pamplona, 1972), director general de Mahou San Miguel a Espanya, afronta l’any 2021 com un exercici de transició després de la crisi desencadenada pels tancaments de l’hostaleria per la pandèmia l’any passat. La firma familiar, líder del sector cerveser a Espanya, va retallar la xifra de negoci el 10,5% fins als 1.252,8 milions amb un benefici net que va baixar el 98% fins a 2,3 milions. Va destinar uns 200 milions d’euros a bars i restaurants per minimitzar el col·lapse financer dels seus clients. Les vendes a l’hostaleria van baixar el 31,7% mentre que les destinades a les botigues d’alimentació van pujar el 8,6%. Arbeloa assegura que la sofisticació dels gustos dels consumidors és el motor de creixement per al futur.