Mentre els nens al Marroc somien venir a Espanya per tenir una nova vida i s’accentuen les tensions polítiques entre els dos Estats, també creix la competència entre els grans ports de transport de mercaderies del Mediterrani. L’Estat alauita del rei Mohamed VI, que controla grans negocis del país del nord de l’Àfrica com l’agricultura, el turisme, la banca o les assegurances, a la recerca de noves fites econòmiques, va encertar de ple amb la seva aposta pel port de Tànger-Med fa dues dècades perquè dona molts fruits.
El Mediterrani, en disputa
Els ports espanyols: tots contra el Marroc i Grècia
Els recintes portuaris són la columna vertebral del transport marítim, que mou el 90% del comerç mundial
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- ¿I ara què, Joan?