La ‘llei rider’ ja està aprovada i durant els pròxims tres mesos promet revolucionar el model organitzatiu dels vaixells insígnia del sector, com Glovo, Deliveroo o UberEats. Aquestes tenen fins a l’agost per decidir com ocuparan els seus repartidors a partir d’ara, una vegada la normativa impugna explícitament els seus actuals sistemes laborals. Sobre la taula d’aquestes companyies hi ha tres opcions, algunes de pràcticament descartades gairebé d’entrada, unes altres que presenten clars dubtes legals i d’altres sobre les quals les companyies ja han començat a practicar proves pilot. En joc hi ha part del negoci d’un sector, fins ara en creixement i que mou 708 milions d’euros anuals, segons l’últim informe de la patronal sectorial Adigital.
Revolució en l’última milla
Glovo, Deliveroo i UberEats assagen tres nous models per resignar-se a la ‘llei rider’
Les companyies del sector del repartiment a domicili descarten contractar directament els repartidors i activen programes pilot amb empreses per subcontractar el servei
Intermediaris com Deliveers, Jobandtalent, Jobtoday o AraVinc ofereixen a les companyies assumir aquest servei i ocupar aquest nínxol de negoci que ha obert la nova normativa

El més llegit
- Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França