Tant la vella com l’autoproclamada nova política estan ancorades en eslògans que responen a enfocaments del segle passat que han quedat buits de significat, més enllà d’una apel·lació identitària residual. Al fer-ho, redueixen en excés l’espai disponible en el mercat de l’atenció pública als nous problemes i enfocaments del segle XXI. Amb això, posen en qüestió la seva pròpia utilitat per als ciutadans, cosa que es tradueix en més nivells d’abstenció i, sobretot, en un nombre creixent de persones que donen l’esquena, avorrides, al debat polític, tret que es transformi en pur espectacle televisiu que competeix per l’audiència amb altres realities.
En concret
Política ‘low cost’, dades i multicapitalisme
El debat partidista continua ancorat en postureig, titulars enllaunats i caricatures de falses solucions a vells problemes.

El més llegit
- L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte