L’Ajuntament de Barcelona prepara una taxa per gravar el creixent repartiment de productes a domicili a la ciutat. La mesura pretén gestionar el creixent impacte de les vendes ‘online’ i la proliferació de vehicles de més de dues rodes, per exemple furgonetes, que estacionen per a l’entrega de paquets a domicili. El consistori d’esquerres de la ciutat pretén així defensar l’estructura comercial tradicional i el petit comerç davant l’auge del comerç ‘online’ i de les plataformes multinacionals com Amazon o Aliexpress. Un dictamen realitzat per experts de la Universitat Carles III de Madrid ha dibuixat les grans línies del text legal, que ha de ser discutit al si de l’Ajuntament.
L’Ajuntament de Barcelona vol gravar el repartiment a domicili de les compres ‘online’
El Consistori estudia reservar zones per a operadors postals de paqueteria prèvia obtenció de llicència
L’objectiu és afavorir el comerç tradicional amb una taxa a les firmes de venda per internet per l’ús intensiu de la via pública i dels estacionaments de càrrega i descàrrega amb furgonetes
Temes: