L’Ajuntament de Barcelona vol gravar el repartiment a domicili de les compres ‘online’

El Consistori estudia reservar zones per a operadors postals de paqueteria prèvia obtenció de llicència

L’objectiu és afavorir el comerç tradicional amb una taxa a les firmes de venda per internet per l’ús intensiu de la via pública i dels estacionaments de càrrega i descàrrega amb furgonetes

L’Ajuntament de Barcelona prepara una taxa per gravar el creixent repartiment de productes a domicili a la ciutat. La mesura pretén gestionar el creixent impacte de les vendes ‘online’ i la proliferació de vehicles de més de dues rodes, per exemple furgonetes, que estacionen per a l’entrega de paquets a domicili. El consistori d’esquerres de la ciutat pretén així defensar l’estructura comercial tradicional i el petit comerç davant l’auge del comerç ‘online’ i de les plataformes multinacionals com Amazon o Aliexpress. Un dictamen realitzat per experts de la Universitat Carles III de Madrid ha dibuixat les grans línies del text legal, que ha de ser discutit al si de l’Ajuntament.