Canvis al sector de la distribució

La pandèmia expandeix el comerç electrònic

La pandèmia va disparar l’any passat les transaccions de comerç electrònic entre empreses i particulars. La tendència ha arribat per quedar-se també a Espanya.

El volum de negoci derivat del comerç electrònic entre empreses i particulars (B2C) va superar els 50.000 milions d’euros el 2019, després d’augmentar un 25%, mentre que les dades provisionals del 2020 apunten de nou a un creixement pròxim al 30%, segons l’informe Logística per al Comerç Electrònic, publicat per l’Observatori Sectorial DBK. La pandèmia i les mesures de confinament i la restricció a la mobilitat aplicades per a la seva contenció van accelerar el transvasament de clients des dels canals tradicionals al canal ‘online’, tot i que les dades difereixen segons les fonts. Els ingressos derivats de la prestació de serveis logístics vinculats a operacions comercials a internet es van situar en 2.300 milions el 2020, un 24% més que l’any anterior, segons DBK. Segons aquesta consultora, va destacar especialment l’increment de la demanda vinculada a productes per la llar, d’alimentació, roba, material esportiu, productes de salut i bellesa, material d’oficina i informàtica, o articles de bricolatge.