La pugna per la instal·lació d’una gigafactoria de bateries no ha fet més que començar. La recent visita del rei Felip VI i el president del Govern, Pedro Sánchez, a la planta de Seat a Martorell acompanyats del president del Grup Volkswagen, Herbert Diess, i el de Seat, Wayne Griffiths, va aixecar molta polseguera. Poques hores abans, l’executiu espanyol havia ratificat un acord amb Seat, Volkswagen i Iberdrola per impulsar l’electrificació a Espanya, incloent una planta de fabricació de bateries. Que si a Catalunya, que si no, que si jo no et dono el liti... la política ha entrat en el joc i ara el Govern, sempre que des de la Unió Europea es posin de cara, n’haurà de decidir la ubicació.
La carrera del cotxe elèctric
Les candidatures de la batalla espanyola per la fàbrica de bateries
Les propostes de Galícia, València i Aragó es basen en la seva proximitat amb fàbriques de cotxes i eixos de comunicació, mentre que la d’Extremadura es juga totes les seves cartes que és la zona d’on s’ha d’extreure el liti per produir les cel·les d’energia.

Temes:
El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius