efectes de la pandèmia al comerç

La superpugna pel negoci de bars i restaurants

Els experts auguren una guerra de preus per aconseguir ser la botiga habitual del consumidor i augmentar la freqüència de compra

La crisi postpandèmia i la taxa d’estalvi més gran augura una creixent polarització en hàbits de consum i més segmentació

Van bé les vendes als supermercats. El pòsit de la pandèmia del 2020 a Espanya ha sigut un creixement inèdit del sector de la distribució alimentària a costa del tancament de bars i restaurants. La despesa fora de la llar de les famílies va ser retallada l’any passat per les mesures de confinament decretades i es va traspassar en forma de creixement de la cistella de la compra, d’un 10,7% en volum i del 12,7% en valor, segons dades de la consultora Kantar. Segons el Ministeri d’Agricultura, el 13,9% del consum total d’aliments i begudes es feia fora de la llar abans del coronavirus. El compte enrere per a la tornada a la normalitat s’ha iniciat i creix el nerviosisme entre les ensenyes per preservar part del creixement arribat l’any passat.