Competència ‘online’

Amazon amplia a Barcelona l’enviament urgent d’aliments frescos

Els clients Amazon Prime poden fer la seva compra entre més de 10.000 articles a Amazon.es/fresh

La quota de mercat de la venda ‘online’ d’alimentació sense frescos és del 3,7%, però baixa el 2,6% amb ells

Amazon ha anunciat aquest dimarts que ha ampliat el servei d’entrega ràpida a domicili de productes frescos d’alimentació a l’àrea de Barcelona i voltants. La potenciació de la venda de productes frescos, com ous, llet i cereals, fins a carn, fruites i verdures o gelats, es fa de la mà de la cadena DIA i a través del servei Amazon Fresh de l’app d’Amazon. L’entrada al mercat de productes frescos d’Amazon és vista amb dubtes per part del sector de la distribució, al considerar que ocuparà una veta de mercat amb perspectives de creixement moderades en un mercat amb una gran oferta comercial de botigues físiques.

La venda ‘online’ de productes d’alimentació creix a Espanya. Segons dades de la consultora Kantar, el 39,5% de les llars van comprar productes d’alimentació a internet, assolint una quota de mercat global l’any passat del 2,6%. La quota de mercat de la venda ‘online’ sense productes frescos és del 3,7%. El creixement mitjà l’any passat va ser d’un punt percentual, arribant a 1,7 punts a Catalunya. Curiosament, el creixement de la venda a internet de productes d’alimentació és uniforme en franges d’edat. Segons Kantar, la quota de mercat d’Amazon en productes d’alimentació sense comptar productes frescos va ser l’any passat del 5,8%. El 26,5% de les llars reconeixen que Amazon «els genera confiança». Per la seva banda, DIA té una quota de mercat del 5,8% en alimentació a Espanya, el quart grup de distribució més gran, després de Mercadona, Carrefour i Lidl.

L’expansió del servei Amazon Fresh a la zona de Barcelona s’uneix al recent llançament a Madrid, seguint l’objectiu de la companyia de donar servei a milions de membres Amazon Prime a Espanya. Els clients Amazon Prime poden fer la seva compra entre més de 10.000 articles en Amazon.es/fresh, entre els quals s’inclouen productes frescos i congelats, carn, peix, fruites i verdures, lactis, aperitius, articles de primera necessitat –tot per a la compra de la setmana–, així com productes de bellesa i cura personal, joguines i articles de papereria. Tots ells disponibles amb entrega, el mateix dia, en franges de dues hores i sense cost addicional en comandes superiors a 50 euros.

Els clients Prime podran fer la compra a la botiga de DIA a través d’Amazon.es/dia on trobaran més de 7.000 articles de marca DIA, així com productes locals i de marques. Prime va sorgir amb l’objectiu essencial d’oferir enviaments gratuïts il·limitats inclosos en la subscripció, i, per aquesta raó, els clients Amazon Prime es beneficien d’enviaments 1 dia i il·limitats en més de dos milions de productes (amb entrega també els caps de setmana en determinats codis postals) i d’enviaments en 2 o 3 dies en milions de productes més, a més d’entregues el mateix dia de dilluns a divendres en comandes d’import igual o superior a 29 euros en més d’un milió de productes a Madrid i Barcelona. Amazon Prime també ofereix entregues en dues hores gratis a Madrid i Barcelona amb Amazon Fresh i la botiga de DIA en Amazon.es, i també a Madrid, Barcelona, València, Alacant, Sevilla, Màlaga i Bilbao, i voltants a través de Prime Now, així com a la botiga de DIA a Amazon.es, en comandes que compleixin les condicions del servei. La subscripció a Amazon Prime té un cost anual de 36 euros, que inclou un període probatori gratuït de 30 dies per a noves subscripcions, o bé un cost mensual de 3,99 euros. Els clients poden subscriure’s en amazon.es/prime.