Infraestructures

Aena retarda les obres d’ampliació del Prat tres anys

  • El gestor aeroportuari ha decidit rebaixar les seves inversions a la meitat per la crisi de la Covid-19

 Les ampliacions dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat es retarden durant dos o tres anys, «més aviat tres», com a conseqüència «exclusivament» dels efectes de la Covid-19, segons ha explicat el president d’Aena, Maurici Lucena, aquest dimecres durant la conferència de premsa de presentació dels resultats, en els quals la companyia ha anunciat pèrdues de 126 milions i una caiguda dels ingressos per sobre dels 2.000 milions d’euros.

Lucena ha comentat que a mitjans de març la companyia presentarà una proposta de reformulació de les actuacions previstes en el DORA II (2022-2027) i que ja inclourà que l’inici de les actuacions a l’Aeroport del Prat es desplacin al període final. Les inversions previstes per al període esmentat es rebaixen de l’entorn dels 900 milions anuals a una xifra més pròxima a la meitat, 450 milions.

Per tant, la proposta d’Aena –que després ha d’aprovar el Consell de Ministres entorn de setembre, segons els càlculs de Lucena– és «desplaçar» l’inici de les ampliacions dos o tres anys, «més aviat tres», de manera que començaran en la part final del període d’aplicació del DORA II.

La remodelació de l’aeroport de Barcelona-el Prat s’incloïa en els plans d’inversió previstos per Aena per al pròxim període 2022-2026. I aquestes actuacions inclouen la reconfiguració de la T1; un nou edifici per a la terminal satèl·lit; una nova connexió entre terminals, un nou aparcament a la T1 i la millora del camp del vol. Aena ha valorat aquesta inversió en aquestes actuacions, a més de les requerides als aeroports de Girona i Reus, en 1.500 milions d’euros. Comptant les inversions previstes per a l’ampliació de l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, els plans d’inversió previstos arribaven als 5.000 milions d’euros en total.