El 31 d’agost del 2021 acaba la concessió de 545 quilòmetres d’autopistes de peatges d’Acesa i Invicat, 442 quilòmetres dels quals són a Catalunya i 415 són de pagament. La reversió té algunes conseqüències evidents: Els catalans deixaran de pagar per transitar per aquestes vies, cosa que suposarà una pèrdua de negoci de 537 milions d’euros anuals per a les companyies concessionàries, però el cost de manteniment recaurà sobre l’Estat i la Generalitat de Catalunya: uns 60.000 euros per quilòmetre a l’any. Alegria per a uns i resignació per a d’altres, però només temporalment, fins que el Govern aconsegueixi implantar el model d’eurovinyeta que persegueix per a les vies d’alt rendiment de Catalunya. La Conselleria de Territori i Sostenibilitat pressiona el Govern central per aconseguir que l’eurovinyeta –que bàsicament implica, com estableixen les directives europees, que ha de pagar qui utilitza les infraestructures i contamina–, pugui implantar-se l’1 de gener del 2022.
El nou repte de la mobilitat
La Generalitat pressiona el Govern per aplicar l’eurovinyeta el 2022
Els catalans s’estalviaran 537 milions d’euros anuals amb la reversió de 515 quilòmetres d’autopistes de peatge el 31 d’agost
La supressió de les barreres pot afectar 600 dels 650 treballadors que tenen les companyies concessionàries
L’Estat i el Govern hauran de repartir-se de moment el cost de manteniment, que supera els 24 milions d’euros anuals

Peatges, a Alella. /
Temes:
El més llegit
- L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos