Efectes de la pandèmia

Els súpers atrauen un 10% de la despesa de fora de la llar que abans anava a bars i restaurants

El comerç alimentari pugna per adaptar-se a nous hàbits de consum i s’apunten guerres de preus

La proximitat s’ha convertit en el valor més rellevant per al consumidor en temps de menys mobilitat

Entorn del 10% de la despesa familiar en bars i restaurants va passar en mans del sector de la distribució i el comerç alimentari durant la pandèmia el 2020. Aquest factor és el que va facilitar en gran manera que totes les cadenes milloressin els seus resultats i que el sector en el seu conjunt elevés l’any passat les vendes en valor el 12,7%, i el 10,7% en volum, segons la consultora Kantar. Segons dades del Ministeri d’Agricultura, el 13,9% del consum de total d’aliments i begudes es va fer fora de la llar el 2019. El 18% en el cas dels aliments. Amb la pandèmia, aquests percentatges es van reduir dràsticament durant el confinament i en els mesos posteriors, amb les restriccions d’obertura. El creixement en volum de les vendes de supermercats i hipermercats correspon a aquest transvasament.