Voler ser futbolista de gran ja no es porta. Ara, els nens volen ser ‘influencers’. Després de més d’una dècada consolidant el seu poder i arrelant-se a la nostra societat, les xarxes socials han passat de ser espais d’entreteniment col·lectiu a convertir-se en llocs de feina per als usuaris més espavilats, que han transformat la seva experiència digital en un sucós negoci. L’èxit d’uns quants ha alimentat la demanda per aquest model, fent que cada vegada més plataformes busquin retenir l’usuari i diferenciar-se de la seva competència oferint més facilitats per monetitzar la seva creació de contingut.
Auge d’un model desigual
Com viure dels teus seguidors, la batalla de les grans plataformes
Creixen les plataformes que busquen impulsar el seu negoci millorant les opcions de monetització dels seus usuaris
El domini i concentració de poder de les tecnològiques permet als creadors mantenir una baixa compensació
El més llegit
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya