Impacte del coronavirus

Adolfo Domínguez va perdre 15 milions entre el març i el novembre després de reduir les vendes el 47%

La facturació ‘online’ va créixer un 28,2%, amb una penetració en les vendes del 19,3%, però no va neutralitzar l’efecte del tancament de botigues

lmmarco45669797 gente extra adolfo dominguez  presenyta su libro juan griego181029142707

lmmarco45669797 gente extra adolfo dominguez presenyta su libro juan griego181029142707

Les vendes d’Adolfo Domínguez es van situar entre el març i el novembre del 2020 en 40,5 milions d’euros, un 47,1% menys que en el mateix període de l’exercici anterior. La facturació ‘online’ creix un 28,2%, amb una penetració en les vendes del 19,3%, però no va neutralitzar l’efecte de la caiguda de l’activitat comercial a les botigues físiques. El 39% de les botigues de la firma van patir algun tipus de restricció d’horari o obertura durant la segona onada global de la Covid-19 (setembre-novembre 2020). Les restriccions al comerç i la baixada del consum van obligar la companyia a mantenir en expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) un 43% de la plantilla.

La crisi del coronavirus provoca un resultat operatiu acumulat en el tercer trimestre de l’exercici de –5,6 milions d’euros i un resultat net atribuït de –14,9 milions, davant els +5,5 milions i –2,1 milions generats l’any anterior. El grup Adolfo Domínguez continua contraient les despeses operatives, amb una reducció d’11 milions d’euros en les despeses de personal i de 3,4 milions en les despeses corrents.

«La crisi del coronavirus continua sent determinant dia a dia, i més per a aquelles empreses que comptem amb un important component social amb una activitat marcada per l’evolució del consum. Davant les restriccions al comerç i la mobilitat, estem prenent totes les mesures necessàries per garantir la liquiditat i la solvència de la nostra companyia fins que les condicions del negoci puguin restablir-se», va explicar Antonio Puente, director general d’Adolfo Domínguez. Les vendes d’Adolfo Domínguez es van contraure a tots els mercats en què opera.

A Espanya el comportament del conjunt del tèxtil presenta una caiguda mitjana del 40,5%, segons les dades de l’Associació de Comerç Tèxtil (Acotex). Adolfo Domínguez compta amb una facturació anual de 115 milions d’euros i ocupa 1.209 professionals (exercici 2019-20). La firma comercialitza les seves peces en 348 punts de venda a 18 països.