Els accionistes del Grup PSA han aprovat la seva fusió amb el Grup FCA (Fiat-Chrysler) i la creació de la nova companyia Stellantis, que es convertirà en el quart grup mundial en termes de volum, amb 8,7 milions d’unitats (el 9,5% del total global), i el tercer en ingressos, amb 170.000 milions d’euros anuals. Com s’esperava, pràcticament la totalitat dels accionistes del consorci francoalemany han votat a favor de la unió.
La votació s’ha realitzat en una reunió extraordinària en la qual, com ja van confirmar quan es va anunciar que arrencaven les negociacions per a la fusió, els principals accionistes de PSA, la família Peugeot, l’Estat francès i la marca xinesa Dongfeng Motor, han votat a favor. Segons les xifres avançades per l’agència Reuters, el 99,85% dels accionistes del grup s’han mostrat partidaris d’unir-se amb el Grup FCA. «Estem llestos per fusionar-nos, per a aquesta creació de valor per passar a la següent etapa d’aquesta fabulosa història», ha confirmat Carlos Tavares, conseller delegat de PSA, en la reunió, que s’ha mantingut de forma telemàtica per garantir la seguretat dels assistents. Tavares ha explicat que els passos que cal seguir a partir d’ara, així com les dates concretes de la fusió, es revelaran quan els accionistes de les dues companyies hagin aprovat l’operació. Els del Grup FCA presumiblement votaran a favor a partir de les 14.30 hores d’aquest dilluns.
L’aprovació de la fusió per part dels accionistes és l’últim pas abans de portar-se a terme la fusió després del vistiplau de Brussel·les. A finals del 2020, la Comissió Europea va donar llum verda a l’operació després de comprovar que el naixement de Stellantis no tindria efectes negatius en matèria de competència.
Canvi de l’estructura accionarial
Stellantis naixerà a finals del primer trimestre de l’any que ve. La companyia no comptarà amb accionistes amb doble vot per antiguitat, com sí que tenia, per exemple, el Grup PSA. Stellantis, que tindrà la seva seu als Països Baixos, estarà liderada per John Elkann, actual CEO interí de Ferrari i president d’FCA, com a president i per Carlos Tavares, CEO de PSA, com a CEO durant els primers cinc anys.
La companyia resultant comptarà amb un ‘portfolio’ conformat per 14 marques, entre les quals Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, DS, Opel, Citroën o Abarth. «Serem més forts junts que separats perquè Stellantis ens aporta una gran complementarietat», ha admès Tavares. PSA concentra pràcticament tota la seva activitat en el continent europeu, mentre que FCA gaudeix de popularitat als Estats Units gràcies a les marques Jeep, Chrysler, Dodge o Ram. Les dues parts volen entrar amb força al mercat asiàtic.