La venda durant la pandèmia

El comerç s'aferra al Black Friday per salvar la temporada

Les perspectives del sector són moderades però la majoria dels comerços ressalten que el tiquet mitjà ha augmentat

L'obertura de botigues amb aforament al 30% apunta a cues aquest cap de setmana menys als centres comercials, que continuen tancats

black-1

El Black Friday ha suposat el tret de sortida de la campanya nadalenca i el sector comercial s’hi ha abocat per salvar la temporada. Aquest Black Friday és atípic, per haver-se situat en any de pandèmia i tancament comercial parcial durant el mes de novembre, amb perspectives de negoci menors que l’any passat i descomptes no generalitzats del 20% o 25%. Però al sector comercial s’ha detectat ja una primera tendència nova a les botigues físiques respecte de l’any passat; hi ha menys compradors però compren més. El tiquet mitjà de compra ha augmentat aproximadament un 15% segons càlculs del petit i mitjà comerç, que confirmen també a les grans cadenes. La idea és que els consumidors que no han estat afectats per acomiadaments o ertos han estalviat durant aquest any i disposen de més renda disponible per gastar. En el marc d’elevades contractacions al sector logístic i auge de les vendes ‘online’, l’alcaldessa de Barcelona ha reclamat als veïns de la ciutat que comprin a les botigues de barri i no a Amazon.