Nestlé va aconseguir en els nou primers mesos del 2020 una facturació de 61.912 milions de francs suïssos (57.702 milions d’euros), cosa que va representar una caiguda del 9,4% en comparació amb els ingressos comptabilitzats pel gegant suís de l’alimentació en el mateix període del 2019 com a conseqüència en gran manera de l’impacte de les desinversions i del tipus de canvi.
Les desinversions van disminuir les vendes de Nestlé en un 5,5%, principalment per la desinversió de Nestlé Skin Health i del negoci de gelats dels EUA, mentre que el tipus de canvi va reduir les vendes de la companyia suïssa en un 7,4%, cosa que reflecteix la contínua apreciació del franc suís davant la majoria de les monedes. Sense tenir en compte l’impacte del tipus de canvi o les variacions en el perímetre comptable de la companyia, la facturació orgànica de Nestlé va créixer un 3,5% entre gener i setembre en comparació amb el mateix interval del 2019.
Entre les diferents categories de productes, les vendes de productes per a mascotes van registrar un creixement fins al setembre del 4,1%, fins a 10.382 milions de francs suïssos (9.676 milions d’euros). No obstant, l’àrea de nutrició va facturar un 23% menys, fins a 9.004 milions de francs (8.392 milions d’euros); la de plats preparats, un 4,8% menys, fins a 8460 milions de francs suïssos (7.885 milions d’euros); lactis i gelats, un 17,2% menys, fins a 8.114 milions de francs (7.562 milions d’euros); aigües, un 12,9% menys, fins a 5.020 milions de francs (4.678 milions d’euros), i un 12% en el negoci de llaminadures, fins a 4.713 milions de francs suïssos (4.392 milions d’euros).
Per al conjunt de l’exercici, la companyia helvètica confia a arribar a un creixement orgànic de les vendes entorn del 3% i espera una millora del marge de benefici operatiu subjacent, així com un augment dels guanys per acció subjacents en moneda constant. «Nestlé s’ha mantingut resistent en un entorn difícil i volàtil», va declarar Mark Schneider, conseller delegat de Nestlé.