estratègia comercial

La banca penalitza altre cop els clients menys fidels amb més comissions

Santander, BBVA i CaixaBank marquen el camí de la resta d'entitats a l'encarir-los el cost dels serveis

Els tipus d'interès negatius i l'alça de la morositat fan que el sector premiï només els usuaris rendibles

Pagament en un TPV amb una targeta. / ALBERT BERTRAN

Nou pas de rosca en el cobrament dels serveis bancarisCaixaBank, el Santander i el BBVA han endurit en les últimes setmanes la seva política comercial amb, segons el cas, més requisits perquè els clients es beneficiïn de l’exempció en el pagament de comissions, taxes més altes per als que no els compleixin, i càrrecs per activitats que fins ara eren gratuïtes. El sector dona per fet que la resta d’entitats rellevants no tardarà a seguir els seus passos en major o menor mesura. Els bancs ja van portar a terme un encariment similar a finals de l’any passat. Però la crisi del coronavirus, amb la consegüent extensió dels tipus d’interès oficials ultrabaixos i el més que previsible augment de la morositat, els ha portat a fer un pas més.