hàbits de consum

La pandèmia accelera la mort dels centres comercials als EUA

Els 'malls' han articulat la vida dels suburbis i les petites ciutats de l'interior del país durant dècades

El nombre de fallides empresarials va camí de superar les xifres del 2010, l'any més sagnant de la Gran Recessió

Beverly Hills (United States), 20/05/2020.- A woman wearing face mask looks at the window of luxury shop ’Dolce & Gabbana’ on Rodeo Drive amid the coronavirus pandemic in Beverly Hills, California, USA, 20 May 2020. Retail shops in California are allowed to be open for curbside pickup. (Abierto, Estados Unidos) EFE/EPA/ETIENNE LAURENT

Beverly Hills (United States), 20/05/2020.- A woman wearing face mask looks at the window of luxury shop ’Dolce & Gabbana’ on Rodeo Drive amid the coronavirus pandemic in Beverly Hills, California, USA, 20 May 2020. Retail shops in California are allowed to be open for curbside pickup. (Abierto, Estados Unidos) EFE/EPA/ETIENNE LAURENT / ETIENNE LAURENT (EFE)

És difícil entendre la vida nord-americana de les últimes dècades sense els centres comercials que articulen la vida dels suburbis i les petites ciutats de l’interior del país. Van néixer després de la construcció de la xarxa de carreteres interestatals a mitjans del segle passat, quan milions de joves es van mudar als lluents suburbis a la recerca d’espai i comoditat, les ‘capsetes’ d’inquietant uniformitat parodiades per Pete Seeger a ‘Litlle Boxes’. Uns perseguien el seu tros del somni americà; d’altres s’escapaven de la massiva migració negra a les ciutats del nord. I els ‘malls’ no només es van convertir en les seves catedrals consagrades al consum, sinó que han servit de plaça pública, d’espai de socialització, el lloc on vas a lligar, espiar el veí o passar el dia.