La direcció de Nissan estaria disposada a concedir una pròrroga de sis mesos (finals de maig del 2021) a les seves plantes catalanes abans de procedir al tancament anunciat previst per al desembre d’aquest any. Així ho ha traslladat als sindicats el responsable de la negociació per part de l’empresa per al cessament definitiu del projecte de Nissan a la Zona Franca, Frank Torres.
Entre algunes de les condicions exposades en la tercera reunió de mediació entre la direcció de Nissan Motor Ibérica i els representants sindicals de les tres plantes afectades (Zona Franca, Montcada i Sant Andreu) amb la Generalitat de Catalunya, figura l’acabament de la vaga indefinida que els treballadors mantenen des que es va reprendre l’activitat el mes de maig passat. A canvi, l’empresa es comprometria a no acomiadar cap empleat fins al desembre del 2020, sempre que s’arribi a un acord abans de finals d’aquest mes de juliol.
Reunió de mediació del 8 de juliol passat /
La necessitat que els empleats tornin a la feina rau principalment en el fet que Nissan ha de complir amb el contracte que té firmat amb Daimler per produir les últimes comandes pendents del pick-up Mercedes Classe X, que s’havien d’haver entregat abans de l’estiu.
Els sindicats han de valorar la proposta de l’empresa, tot i que apunten que no negociaran aquesta possibilitat mentre no retiri l’expedient de regulació d’ocupació que ha plantejat per a 2.525 treballadors. Mantenen que la companyia japonesa no ha presentat la documentació que justifiqui el tancament.
També apunten com a positiva la mesura de vaga que han dut a terme ja que amb això han creat problemes de subministrament a la fàbrica de Nissan a Sunderland (Regne Unit), i és possible que també en la de Renault a Palència a partir de dijous ja que part de les peces que es produeixen a Montcada i Sant Andreu tenen com a destinació aquestes plantes.