crisi industrial

Nissan: Crònica d'un tancament anunciat

La nul·la aposta de la direcció japonesa per portar models a Barcelona condemna les plantes catalanes

L'Administració ja busca sortida als més de 500.000 metres quadrats al polígon de la Zona Franca

Trabajadores de la planta de producción de Nissan en Barcelona queman neumáticos en el exterior de la fábrica en la Zona Franca el día en el que fabricante japonés de automóviles, como parte de su nuevo plan estratégico a medio plazo, ha decidido cerrarla. El cierre supondrá el recorte de los cerca de 3.000 puestos de trabajo directos con los que cuenta la instalación. En Barcelona, Cataluña (España), a 28 de mayo de 2020. / David Zorrakino (Europa Press)

Com reu sentenciat però encara no ajusticiat, la planta de Nissan a la Zona Franca (emblema industrial de la companyia japonesa fins dijous passat) comença la seva travessia del desert cap a un futur incert. Des del Japó, a milers de quilòmetres i gairebé sense advocat defensor, es va confirmar el tancament, una situació que s’acabarà al desembre, en el millor dels casos per a la companyia, tot i que com apunten des de la Generalitat, això podria anar per llarg. Frank Torres (exresponsable de Nissan Motor Ibérica el 2011) serà el fiscal que negociï amb els treballadors i les administracions. Makoto Uchida, conseller delegat de la companyia, l’ha tornat a l’arena de Barcelona i, com van dir des del Govern, «no l’hi posarem fàcil».

Temes:

Nissan