LA NOVA NAVEGACIÓ

Baleària redueix la capacitat dels seus barcos entre un 20% i un 40%

La naviliera de transport de passatgers permetrà anar junts als grups familiars o de reserves

balearia / periodico

Baleària reduirà la capacitat de tots els seus barcos entre un 20% i un 40%, depenent de la configuració dels vaixells i les reserves, per garantir la seguretat davant la Covid-19 fomentant una distància social suficient entre els diferents grups de reserves, cosa que se suma a altres mesures, com la presa de la temperatura o els bitllets per WhatsApp, a més de la dispensació de gel hidroalcohòlic.

Amb aquesta iniciativa de separació per passadís o butaca buida entre diferents grups de reserva, es garanteix que «tant les persones que viatgen individualment com les parelles o famílies estiguin separats d’altres passatgers, ha explicat el president de la companyia, Adolfo Utor, que ha recordat que «els barcos, pels seus amplis, oberts i ventilats espais, i la seva capacitat, són el mitjà de transport que millor permet mantenir la distància social entre els passatgers».

«Amb aquesta reducció de la capacitat afegim un extra de seguretat als nostres clients, assumint restriccions que van més enllà de les establertes per les autoritats sanitàries», ha subratllat.

Certificació segura

Baleària ha pres nombroses mesures davant el coronavirus que li han permès ser la primera naviliera a escala mundial a obtenir l’etiqueta Global Safe Site Covid-19 en el seu màxim grau (Excellence) de l’entitat de certificació i inspecció internacional Bureau Veritas, que, a més de certificar i comprovar el compliment de tots els protocols de seguretat establerts, analitza periòdicament la possible presència de Covid-19 als vaixells i a les estacions marítimes de Dénia i València, la gestió de les quals depèn de Baleària.

Els protocols de seguretat implantats per la naviliera van més enllà de les obligacions i directrius indicades per les autoritats sanitàries, segons Baleària, que ha indicat que per garantir un embarcament segur envia la targeta d’embarcament als passatgers a través de WhatsApp, i així evita que hagin de passar per taquilla, i ha reorganitzat els embarcaments amb franges horàries assignades a diferents grups, per evitar cues i aglomeracions. En l’embarcament, es dispensa gel hidroalcohòlic i es pren la temperatura als passatgers amb càmeres termogràfiques, tòtems fàcils, o termòmetres manuals.

Neteges constants

Tant a les terminals com a bord, es realitzen neteges constants amb productes certificats per a la desinfecció de la Covid-19, i desinfeccions diàries amb sistemes per nebulització i generació d’ozó, que arriba a tots els racons de les superfícies tractades.

Als barcos i les estacions marítimes s’han incorporat senyalitzacions per mantenir la distància social de seguretat, així com cartelleria i vídeos que recorden les recomanacions, i s’han instal·lat mampares a les zones d’atenció directa. Es pot recordar que l’ús de mascaretes és obligatori a bord dels vaixells i a les estacions marítimes.

Així mateix, totes les tripulacions i personal d’operacions s’han sotmès a un pla d’ensinistrament i conscienciació específic en prevenció de la Covid-19, que permet garantir el compliment estricte de totes les mesures sanitàries implantades.