NOVA CÀTEDRA

Nueno investigarà el comportament del consumidor amb tècniques de 'big data' i intel·ligència artificial

La firma britànica Inent HQ firma un acord de patrocini amb l'escola de negocis IESE durant cinc anys

jos-luis-nueno

El professor de l’IESE  José Luis Nueno posarà en marxa aquest 2020 una nova càtedra per investigar els canvis en el comportament del consumidor mitjançant tècniques de ‘big data’intel·ligència artificial. La càtedra, la primera de l’escola de negocis IESE dedicada a l’àmbit del màrqueting, compta amb el recolzament de la companyia britànica Intent HQ, que utilitza la intel·ligència artificial per preveure canvis en les tendències de consum. L’empresa i l’IESE han firmat al campus de Barcelona un acord de patrocini per als pròxims cinc anys. Es tracta, a més, de la primera càtedra de l’IESE que rep el recolzament d’un antic alumne del programa Global Executive MBA i d’una empresa britànica.

La nova càtedra vol convertir-se en un referent internacional de la investigació sobre el comportament dels consumidors en tot el món i poder utilitzar aquest coneixement per crear, casos, publicacions acadèmiques o simposis que ajudin els directius a alinear les seves pràctiques amb els patrons actuals de consum.

Segons el professor Nueno, «l’objectiu de la càtedra és avançar en el coneixement sobre els consumidors a través dels models i processos basats en dades massives adquirides digitalment. Crearem un banc de proves que ens permetrà examinar quantitativament diferents models de clients en entorns reals».

Per Jonathan Lakin, conseller delegat d’Intent HQ, «la càtedra aborda una àrea molt emocionant del desenvolupament de la visió empresarial. Les noves tecnologies, els nous canals i les perspectives canviants dels consumidors han creat un context en el qual els enfocaments tradicionals s’han tornat obsolets».

Temes:

IESE