Acomiadaments

760 llocs de treball en suspens a Rubí davant de la reestructuració de Continental

L'empresa alemanya anuncia una retallada de més de 5.000 llocs de treball a tot el món, als quals poden afegir-se els de Catalunya

zentauroepp51014769 eco191121133518

Fins a 760 persones empleades actualment a Rubí pel productor de pneumàtics Continental poden arribar a perdre el seu lloc de treball a causa de la reestructuració mundial prevista per la companyia. El fabricant alemany, amb seu a Hannover i que manté uns 250.000 treballadors a tot el món, va anunciar dimecres passat una retallada total de 5.040 llocs de treball. Es preveu que ho porti a terme de manera progressiva fins al 2028 i, actualment, ha iniciat negociacions amb els sindicats i autoritats polítiques a Catalunya per decidir si la plantilla de Rubí s’afegirà a la retallada.

La fàbrica ubicada al Vallès Occidental ocupa actualment 760 persones i està dedicada, principalment, a la producció de dispositius i controls analògics. Continental se suma així a la llarga llista de companyies del sector industrial afectades aquest 2019 a Catalunya per un acomiadament col·lectiu. General Cable, TE Connectivity i Huayi Compressor són algunes de les firmes afectades. I la indústria de l’automòbil és un dels subsectors més damnificats, amb un dels tractors del sector, Nissan, que va tancar un ERO de 600 acomiadaments al maig. 

La companyia alemanya va anunciar mitjançant un comunicat dimecres passat, després d’una reunió del seu comitè executiu, la seva intenció de començar a implementar un reajustament global de plantilla, que s’anava a centrar principalment als centres de Roding, Limbach-Oberfrohna i  Babenhausen, a Alemanya; així com a Virginia (Estats Units) i Pisa (Itàlia). Els centres germànics són els que s’emportaran la pitjor part, amb una retallada, entre tots tres, de 3.570 treballadors a terminis fins al 2025. Continental acomiadarà a Pisa 750 persones entre el 2023 i el 2028 i a Virginia 720 persones més, fins al 2024.

Continental va justificar la retallada mundial perquè planeja reduir la seva línia de producció destinada als components per a vehicles de gasolina i dièsel durant els pròxims anys, davant de la transició del sector cap a models elèctrics, tal com ha expressat en un comunicat.