El grup Eroski va guanyar 85 milions d’euros en el primer semestre del 2019 (tancat el 31 de juliol), amb una xifra de negoci de 2.250 milions d’euros. Va destacar el creixement de l’1,9% de les vendes al País Basc, Navarra, Galícia i les Balears, zones que compten amb una xarxa àmpliament transformada i adaptada al nou model de botigues que impulsa el grup basc. El benefici operatiu corrent, indicador de l’evolució del negoci, va arribar a un resultat de 65 milions d’euros en el primer semestre, cosa que va suposar un creixement del 10% sobre el mateix període de l’any anterior, impulsat per les millores logístiques i del nou model comercial.
La inversió va ascendir a 42,4 milions d’euros, entre la pròpia i de franquiciats, i
va estar destinada en gran manera a la remodelació de 116 supermercats i a l’
obertura de 38 noves botigues. Concretament, 1 supermercat propi, 1 Cash and
Carry, 32 establiments franquiciats, a més de 2 botigues de calçat esportiu
Dooers i 2 oficines de viatges. Fruit d’aquestes obertures i de la transformació de
botigues al model ‘Contigo’, Eroski va crear 208 llocs de treball en els sis
primers mesos de l’exercici.
Durant la primera part de l’any, Eroski ha amortitzat 68 milions d’euros de
deute financer, cosa que suposa una reducció de gairebé 1.800 milions d’euros des de
2010. Després d’haver complert tots els compromisos anteriors, Eroski ha
arribat a un nou acord financer subscrit pel 100% de les entitats
acreedores, mostra del recolzament de la banca al projecte i al seu pla de negoci.