a Beiersdorf

Bayer tanca la venda de Coppertone per 500 milions d'euros

zentauroepp44501051 file photo the corporate logo of bayer is seen at the headq180801181733 / Marco Bello

Bayer va anunciar aquest dilluns la fi del procés de venda de Coppertone a Beiersdorf per 550 milions de dòlars, uns 500 milions d’euros. El maig d’aquest any, Bayer va acordar l’operació amb Beiersdorf, amb seu a Hamburg, Alemanya. Després d’haver aconseguit l’aprovació de les autoritats antimonopoli, Bayer ara pot concentrar-se a desenvolupar el seu negoci principal al sector farmacèutic.

Establerta el 1944, Coppertone va ser la primera marca de protecció solar que va sortir al mercat nord-americà. Està disponible als Estats Units, el Canadà i la Xina, i va generar vendes de més de 200 milions d’euros el 2018. "Estem convençuts que Beiersdorf és un excel·lent nou propietari que continuarà invertint i fent créixer la marca Coppertone", va dir Heiko Schipper, membre del Consell d’Administració de Bayer i president de Consumer Health, a través d’un comunicat en la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Beiersdorf ha adquirit els drets globals de producte de Coppertone i es fa càrrec d’uns 450 treballadors als EUA, el Canadà i la Xina, incloent-hi els empleats del departament de vendes, màrqueting, investigació i desenvolupament i d’altres, així com una instal·lació de producció a Cleveland.

La desinversió permet a Bayer enfocar-se en el negoci principal, amb competències bàsiques en els camps de les ciències de la vida de l’atenció mèdica i la nutrició. L’any fiscal 2018, el grup va ocupar unes 117.000 persones i va tenir unes vendes d’uns 39.600 milions d’euros. La inversió en R+D va suposar uns 5.200 milions d’euros.