Slack,l’aplicació de missatgeria per a la gestió d’equips de treball, ha debutat aquest dijous a la Borsa de Nova York sota el símbol 'WORK' mitjançant el mecanisme conegut com a "cotització directa" amb una valoració estimada de 17.000 milions de dòlars (15.057 milions d’euros), després de fixar un preu de referència de 26 dòlars per acció. Tot just començar a cotitzar, les seves accions s’han disparat més del 50%.
La sortida directa a borsa d’una empresa suposa una fórmula no convencional, utilitzada l’any passat per Spotify per al seu debut borsari, per la qual les companyies poden saltar al parquet als Estats Units sense ampliar capital i sense comptar amb els serveis d’un banc que actuï com a mitjancer o subscriptor de l’operació, i així eludeixen el procés de 'roadshow' i de fixació d’un preu inicial.
Slack va registrar el mes de febrer passat davant de la Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units (SEC, per les seves sigles en anglès) un esborrany confidencial per a la seva sortida a borsa.
L’agost del 2018, Slack va tancar una ronda de finançament de 427 milions de dòlars (378 milions d’euros), i va elevar la seva valoració a un total de 7.100 milions de dòlars (6.285 milions d’euros). La firma té més 85.000 clients de pagament que integren més de 10 milions d’usuaris actius diaris.