COMERÇ 'ONLINE'

El Corte Inglés vendrà a Rússia i Europa Central a través d'Aliexpress

La firma comercialitzarà les marques Easy Wear, Fórmula Joven, Green Coast, Free Style, Boomerang i Mountain Pro

46075045 601 / AARON TAM GABRIEL BOUYS (AFP)

El Corte Inglés ha fet un pas més en la seva aliança estratègica amb Alibaba i vendrà pròximament a través de la seva plataforma de comerç electrònic Aliexpress productes de set de les seves marques a Rússia i països d’Europa Central, com, per exemple, Polònia.

Fins ara, El Corte Inglés venia articles de la seva marca de moda "low cost" Unit en Aliexpress La Plaza, un canal de venda local en el qual conviuen empreses espanyoles amb marques xineses i globals.

Ara, la companyia espanyola sumarà a la seva oferta a Aliexpress, que va anunciar que aquest any permetria a les empreses nacionals vendre a l’exterior, les ensenyes de moda Easy Wear, Fórmula Joven, Green Coast, Free Style i d’esports Boomerang i Mountain Pro.

En un comunicat, El Corte Inglés ha assegurat que Unit s’ha posicionat "entre les marques preferides dels usuaris d’AliExpress a Espanya" i que la companyia xinesa posarà a disposició del grup de distribució la seva xarxa global de comerç electrònic a fi d’arribar a destinacions com ara Rússia i països d’Europa central, com Polònia, al llarg dels pròxims mesos.

"Tot això, amb l’objectiu de promoure l’expansió de la companyia espanyola al mercat internacional", han assenyalat des d’El Corte Inglés, que el novembre de l’any passat va firmar un acord d’intencions amb Alibaba per al desenvolupament conjunt de noves oportunitats de negoci.

En el marc de l’esmentada col·laboració, AliExpress i la seva xarxa de socis proporcionen a El Corte Inglés serveis de consultoria a fi de potenciar les infraestructures per a les operacions de comerç electrònic, així com recolzament tecnològic per impulsar el creixement de la botiga ‘online’, segons la mateixa font.

“Unit ha sigut només el començament, estem convençuts que altres firmes podran beneficiar-se de la nostra xarxa global d’infraestructures per impulsar el comerç electrònic [...]. Les marques tindran l’oportunitat de vendre els seus productes al mercat nacional i internacional i explorar noves oportunitats de negoci”, segons el director general d’Alibaba, William Wang.

"La col·laboració amb AliExpress és una palanca per impulsar la venda ‘online’ i, molt especialment, l’expansió al mercat internacional. Per la seva banda, AliExpress podrà aprofitar les nostres infraestructures logístiques a Espanya”, ha apuntat el director de compres d’El Corte Inglés, Eduardo Sotillos.