Primer trimestre 2019

Orange Espanya creix un 0,4% enmig de la forta competència en el sector

La filial de la companyia francesa redueix el nombre de clients convergents en 56.000, però augmenta els de fibra (114.000)

An Orange logo is seen in a phone shop of a shopping centre in Nice, southern France, March 8, 2016. REUTERS/Eric Gaillard/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH ’BUSINESS WEEK AHEAD 24 OCT’ FOR ALL IMAGES / © Eric Gaillard / Reuters (REUTERS)

La filial d’Orange a Espanya va facturar 1.318 milions en el primer trimestre del 2019, un 0,4% més que en els tres primers mesos de l’any anterior en un context basat en un mercat "molt competitiu" que va afectar principalment elsserveis mòbils, que van tenir una caiguda de l’1,4%, així com al declivi de la venda de telèfons que va caure un 17,1%, segons ha informat aquest dimarts la companyia francesa.

Els ingressos a l’engròs lideren els resultats amb una alça del 17,7% respecte al primer trimestre del 2018 a l’assolir els 210 milions d’euros "impulsats pel constant trànsit internacional i visitants ‘roaming’ que va compensar la disminució de 17,1% en els ingressos per vendes d’equips", assenyala Orange en un comunicat.

No obstant, els ingressos minoristes només van créixer un 0,7%, amb una alça dels paquets convergents –els que inclouen fix, mòbil, internet i televisió– de l’1,2%, fins als 530 milions d’euros, i del servei fix (2,5%) que va assolir els 125 milions d’euros, però una caiguda dels serveis mòbils de l’1,4% (296 milions d’euros de facturació) a causa de la forta competència en aquest àmbit, segons exposa en la nota l’empresa de telecomunicacions.

Sobre el recent acord tancat amb Vodafone per compartir xarxes mòbils i fixes de 2G, 3G i 4G que arribarà a 14.800 emplaçaments, Orange estima un estalvi brut de 800 milions d’euros en els pròxims deu anys amb una inversió prèvia de 300 milions en els pròxims quatre anys (100 milions el 2019). 

56.000 clients convergents menys

L’ingrés mitjà mensual per client (Arpo) als paquets convergents va créixer un 1,8% respecte a l’últim trimestre del 2018 a causa de "la millora en la combinació de clients impulsada per les noves ofertes d’Orange i Jazztel i una fortalesa contínua en les vendes netes de fibra", que van augmentar en 114.000 clients, apunta la companyia en un comunicat.

No obstant, el nombre de clients convergents es va reduir en 56.000 milions, al passar de 3,1 milions al tancament de març de 2018 fins als 3 milions al final del tercer mes d’aquest any. Els clients mòbils van augmentar en 108.000 i es van situar en els 16,1 milions; mentre els de banda ampla van caure en 6.000 (4,1 milions) i els de televisió van créixer en 64.000 (705.000).