plet entre marques

Vambes a la banqueta

El jutge afirma que Scalpers pot continuar venent un calçat esportiu de tennis que Adidas assegurava que imita les seves Stan Smith

scalpers2

Scalpers s’ha imposat a la marca internacional Adidas en la batalla legal oberta després que aquesta última la demandés per la suposada imitació de les seves vambes Stan Smith, segons ha informat aquest dimecres la firma espanyola. En concret, Adidas va sol·licitar a Scalpers que deixés de comercialitzar unes vambes blanques de tennis d’estil 'vintage' al considerar que eren una imitació de les seves Stan Smith, una acusació que "no ha tingut cap transcendència", ja que ha sigut desestimada.

Així, el Jutjat Mercantil 8 de Madrid considera en la seva sentència del 20 de desembre del 2018 que les vambes blanques de tennis estil 'vintage' que comercialitza Scalpers no són una imitació deslleial de les Stan Smith. Segons la sentència, el jutge considera que al mercat hi ha desenes de models de vambes similars, per la qual cosa les Stan Smith d’Adidas no tenen "singularitat competitiva". S’hi suma que les vambes de Scalpers estan dotades de la seva pròpia singularitat dins del marge de maniobra de la llibertat d’imitació.

L’esmentada sentència no és ferma a l’haver sigut recorreguda en apel·lació per Adidas. Scalpers, creada a finals del 2007, compta en l’actualitat amb una plantilla de més de 500 empleats i 191 punts de venda a escala global, repartits per països com ara Espanya, Mèxic, Londres, Amsterdam, Lisboa, París, Jordània i Dubai.

Un model de Scalpers.

El model Stan Smith és exemple de com un calçat esportiu s’ha assentat com a complement de vestir. Creades el 1964, asseguren que va ser el primer calçat estil tennis de pell. Vamba blanca en els seus orígens amb toc de color al taló i perforacions als laterals, ha inspirat altres creacions que, amb preus variats, defineixen avui moda i estil. Quan el tennista Stan Smith es va convertir en la seva imatge i les va acabar de popularitzar, es van convertir en un clàssic del vestir. 

La reinvenció d’aquest clàssic ha arribat de la competència, però també a l’original. Les tres bandes de forats van donar pas a la flor d’Adidas al lateral, les perforacions van transmutar en relleu i el color va ser prova de diversificació. L’elenc de models similars a l’original omple armaris. El classicisme reinterpretat continua sent icònic i, per la seva senzillesa, marca tendència i fins i tot conjunta amb un vestit. I del seu valor com a producte de moda es deriven les pugnes legals per controlar el nínxol de mercat que satisfan ja lluny dels camps de tennis. 

Temes:

Empreses