MAL SERVEI

Vodafone, la companyia més denunciada pels usuaris de Facua el 2018

L'operadora va acaparar gairebé la meitat de les reclamacions del sector

vodafone / DANIEL LEAL-OLIVAS (AFP)

Vodafone va ser la companyia de telecomunicacions més denunciada pels usuaris de Facua-Consumidors en Acció el 2018 i va acaparar gairebé la meitat de les reclamacions en aquest sector, a una "enorme distància" del segon operador, segons reflecteix el balanç de l’organització. Les reclamacions contra aquest sector van representar el 19,4%, nou punts més que l’any anterior, mentre que les denúncies presentades per Facua per fraus massius i pràctiques il·lícites van originar l’any passat 3,2 milions d’euros en multes contra companyies que presten serveis de telefonia i accés a internet.

Comparant les reclamacions contra els quatre principals grups de telecomunicacions que operen a Espanya, Vodafone va ser objecte del 48,3%, gairebé quatre punts per sobre de les de l’any anterior. La va seguir France Telecom amb el 28,8% repartides gairebé a parts iguals entre les seves marques Orange 13,6% i Jazztel 15,2%.

Movistar, el primer operador en nombre de clients, va ser el tercer en percentatge de reclamacions. Contra la multinacional espanyola es van dirigir el 13,1%, i el quart grup de telecomunicacions, integrada per MásMóvil, Yoigo i Pepephone, va acumular el 8,8% de les denúncies.

Van destacar les denúncies per incompliments d’ofertes comercials, enviaments de factures després que els usuaris haguessin sol·licitat la baixa o amenaces amb penalitzacions abusives per anul·lar contractes abans de finalitzar els compromisos de permanència, l’exigència del pagament de deutes inexistents o inflats, el cobrament de trucades no realitzades o l’alta en serveis de missatges no sol·licitats o publicitats de forma fraudulenta són algunes de les queixes plantejades pels consumidors, segons l’organització.

En el sector s’ha continuat produint una llarga llista de fraus "davant la passivitat del Govern i les autoritats de protecció al consumidor de les comunitats autònomes", segons l’organització, que ha destacat que les multes per les irregularitats de les companyies "són escasses, de molt reduïda quantia i en la immensa majoria d’ocasions són silenciades per les administracions".

De les sancions contra companyies de telecomunicacions que les administracions han comunicat a Facua com a conseqüència de les seves denúncies, les més elevades van ser les imposades per l’autoritat de Consum de la Junta d’Andalusia de 3,1 milions d’euros a Movistar (1,53 milions), Vodafone (797.502 euros) i Orange (767.602 euros) per irregularitats que havien sigut denunciades per Facua el 2013. 

Temes:

Vodafone