Nova homologació

Seat preveu desconvocar torns a Martorell per la falta de motors

La firma automobilística eliminarà dies de producció en diversos caps de setmana, sense que això comporti una reducció de plantilla

  / REUTERS / GUSTAU NACARINO

Seat preveu desconvocar els dies de producció addicional previstos en diversos caps de setmana a partir de setembre per reduir el nombre de cotxes per la falta de prou motors a causa de les noves homologacions i a l’augment de la demanda de gasolina en detriment del dièsel.

Segons ha explicat a Europa Press el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, la planta de Martorell (Barcelona) compta amb mesures de flexibilitat per fer front a aquesta situació, amb la qual cosa no tindrà afectació sobre la plantilla. Carnero ha assegurat que no hi ha risc d’un expedient de regulació temporal d’ocupació (Erto), com ha ocorregut a la planta de Volkswagen a Landaben (Navarra), que tancarà durant vuit dies per reduir la producció en 11.000 unitats.

Fonts de la direcció de Seat han assegurat que la companyia està analitzant la situació i tindrà més informació en els dies següents; durant el mes d’agost, la fàbrica de Martorell per a la producció i aprofita per realitzar tasques de manteniment, i les mesures de flexibilitat es pactaran amb els sindicats a començaments de setembre.

Per al mes de setembre, direcció i sindicats ja havien pactat sis torns addicionals per a la línia 1, la que fabrical’Ibiza  il’Arona  –quatre dissabtes al matí i dos diumenges a la nit– i dos torns addicionals per a la línia 2, que fabrica el Lleó –dos dissabtes al matí–, i desconvocar-los suposaria deixar de produir uns 3.000 cotxes.

Menys demanda de dièsel

La falta de motors es deu que cada vegada hi ha més demanda de motors de gasolina i menys de dièsel. Per exemple, Seat comptava el juliol amb un 30% de comandes de cotxes dièsel i la resta de gasolina, uns percentatges que han donat un tomb en pocs mesos.

També està afectant la nova norma europea d’homologació d’emissions i consums als motors dels nous vehicles que entrarà en vigor l’1 de setembre, denominada WLTP, i el fabricant no està arribant a temps per homologar tots els motors. 

Temes:

Martorell Seat