El benefici net atribuït de la companyia alemanya Henkel, fabricant de productes com Loctite, Schwarzkopf o Pritt, va assolir els 1.141 milions d’euros en els sis primers mesos de l’any, cosa que representa un descens del 6,6% en comparació amb el mateix període del 2017, segons va informar la multinacional, que ha revisat a la baixa les previsions per al conjunt de l’any.
Les vendes de Henkel entre gener i juny van assolir els 9.978 milions d’euros, un 1,8% menys que un any abans, tot i que al descomptar l’impacte negatiu del 7,4% del tipus de canvi i l’efecte d’adquisicions i desinversions, el creixement orgànic de la facturació va ser del 2,3%.
El primer semestre de l’any, el negoci d’adhesius de Henkel va facturar 4.702 milions d’euros, un 0,8% més que l’any passat, mentre que la divisió de bellesa va reduir un 0,4% els ingressos, fins a 2.000 milions, i l’àrea de llar va facturar un 6,3% menys, fins a 3.213 milions.
El segon trimestre, Henkel va obtenir un benefici net atribuït de 598 milions d’euros, un 4,2% menys que en el mateix període del 2017, després d’aconseguir una facturació rècord de 5.143 milions d’euros, un 0,9% més que l’any passat.
“Henkel va registrar un bon acompliment en el segon trimestre, malgrat els significatius efectes negatius del tipus de canvi i de preus més cars dels materials”, va declarar Hans Van Bylen, conseller delegat de la companyia germànica.
El fabricant alemany, no obstant, en previsió de l’impacte negatiu del tipus de canvi i l’encariment dels seus materials, ha retallat la previsió de creixement del benefici per acció per al conjunt de l’any a una forquilla d’entre el 3% i el 6%, comparat amb l’anterior rang d’entre el 5% i el 8%.