Google treu aquest dijous a Espanya una nova funcionalitat al seu cercador per ajudar a connectar els usuaris que busquen feina amb empreses que ofereixen llocs de treball que s’adapten a les seves prioritats. L’aplicació consisteix en un requadre en les primeres posicions d’una pàgina de resultats de Google amb un parell d’opcions destacades, segons els criteris establerts pel cercador. A més d’un enllaç en què es pot continuar fins a una llista d’ofertes més àmplia i detallada.
Espanya és el primer país europeu on Google treu aquesta funcionalitat, que ja és operativa des de l’estiu als EUA i des de fa uns mesos a l’Argentina, Colòmbia, Xile, Mèxic, el Brasil, Nigèria, Kenya i Sud-àfrica.
A l’elecció del nostre país ha contribuït que la recerca de feina a través del cercador de Google a Espanya és "més activa que en altres països", segons ha explicat a EFE el responsable d’Aliances Estratègiques de Google Espanya, Luis Collado.
A la iniciativa s’hi han sumat agències de treball temporal i agregadors, com ara Linkedin, Adecco, Opcionempleo, Hosteleo, Asempleo, Jobatus, Hostelo i Cercador de trabajo.com, per a les quals no té cap cost i l’únic que han de fer és un marcatge tècnic específic del seu contingut perquè Google pugui indexar-lo, organitzar-lo i mostrar-lo als usuaris.
Així, des d’aquest dijous, quan un usuari iniciï una recerca i Google interpreti que el que prova de localitzar són ofertes d’ocupació, podrà visualitzar "de manera ressaltada" els resultats que més s’ajusten a la recerca.
Filtrar ofertes i crear alertes
La nova eina de Google permet als seus usuaris delimitar els paràmetres de la recerca amb filtres com a categoria, ubicació, data de publicació, tipus de contracte i empresa. També poden, sense sortir de l’aplicació, iniciar el procés de sol·licitud d’aquestes ofertes; així com crear alertes segons les seves necessitats per ser avisats de quan sorgeixi una nova oferta que s’adapti a les seves prioritats.
En cas de tenir la geolocalització activada, l’usuari podrà conèixer la distància a la qual es troben les ofertes. L’usuari podrà buscar llocs de treball a tot Espanya, però també als altres països on és operativa la funcionalitat.
Google es converteix així en el "pas previ a un portal" de recerca de feina, perquè "la sol·licitud d’aplicació d’una oferta de feina ja la fan a la pàgina d’un tercer", ja que hi ha un "botonet" per optar a l’ocupació, i si l’usuari hi fa clic, el redirigeix a la pàgina que treu aquesta oferta, ha afegit Collado. L’usuari no haurà d’adjuntar el seu currículum en cap aplicació de Google.
Google es compromet a no reutilitzar les dades
Google es compromet que la informació personal que el cercador pugui recollir de l’usuari durant la recerca de feina no serà reutilitzada per a altres finalitats i que únicament serà destinada a optimitzar els resultats de futures recerques.
"Aquestes dades no van enlloc" i "aquest historial de navegació no s’utilitza per a res més", ha assegurat Collado.
"Nosaltres fa molts mesos que estem treballant en aquest producte i en l’adequació de tots els productes de Google a la nova legislació de protecció de dades molts, amb la qual cosa aquest producte està absolutament adaptat a la nova legislació", ha afegit fent referència al nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), d’obligat compliment des de divendres.