Evo Banco ha posat en marxa un pla de reestructuració del negoci amb què pretén adaptar-se a l'actual context de transformació digital i rendibilitat en el negoci recurrent de banca minorista. Amb aquest objectiu l'entitat es proposa un nou model comercial amb menys oficines físiques i millors canals a distància. La nova estructura persegueix el manteniment de cinc oficines a les ciutats de Madrid, Barcelona, València, Sevilla i Bilbao, i això suposa tancar 39 sucursals i una reducció de plantilla entre 260 i 270 treballadors.
Aquesta decisió forma part del procés de renovació tecnològica i innovació financera que ha impulsat l'entitat durant els últims anys i que ha transformat el model de relació amb els seus clients, que operen de forma menys presencial i de forma creixent a través de canals alternatius. En l'actualitat, el banc ha expandit el seu mercat a tot el territori espanyol i tots els clients poden contractar i operar a distància des de qualsevol lloc sense necessitat d'utilitzar oficines físiques.
Estratègia digital
L'entitat financera ha posat de manifest que la seva "estratègia de transformació digital permet reforçar les seves capacitats per oferir un servei de qualitat i a distància a tots els clients a Espanya, amb independència de la seva ubicació geogràfica o oficina de referència". Addicionalment, augmentarà la inversió en tecnologia per consolidar la innovació.
El procés de reestructuració s'abordarà conjuntament amb la representació dels treballadors, amb què Evo Banco ha iniciat aquest dimarts el període de negociació per aconseguir el millor acord possible per al col·lectiu afectat així com per al conjunt de treballadors de l'entitat.