EVOLUCIÓ DE L'ECONOMIA

La confiança del consumidor va tancar el 2016 en màxims anuals

Al desembre l'índex va pujar 1,3 punts

La confiança del consumidor va pujar 1,3 punts al mes de desembre en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 100,7 punts, de manera que aquest indicador va tancar l'exercici 2016 en màxims anuals, tot i que encara lluny dels màxims històrics del 2015 (107,4 punts), segons les dades publicades aquest dimecres pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

Aquest avanç de l'indicador s'ha degut a la millora de la percepció dels consumidors sobre la situació actual, malgrat el lleuger retrocés de les expectatives.

En concret, l'indicador de situació actual va créixer 3,7 punts el mes de desembre passat, fins a 92,2 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va retrocedir 0,9 punts i es va situar en 109,3 punts.

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva, i per sota, negativa.