Wallapop, l'aplicació nascuda a Barcelona de compravenda d'articles de segona mà, i Letgo, un altre dels gegants d'aquesta categoria també creada a Barcelona, han arribat a un acord estratègic per fusionar les seves operacions als Estats Units i consolidar així forces amb l'objectiu de liderar el mercat americà.
L'entitat combinada operarà amb la marca i la gestió de Letgo, que tindrà majoria en l'accionariat. La fusió americana rebrà 100 milions de dòlars de capital addicional dels accionistes actuals de les dues companyies. Aquesta injecció servirà per continuar amb la introducció en el mercat nord-americà, que ja van emprendre per separat les dues plataformes.
L'acord és exclusiu al territori americà, i les dues companyies seguiran sent independents tant a la resta de països on operen actualment com en futures expansions.
Als Estats Units, Wallalpop i Letgo, a més de competir entre si, s'han d'enfrontar a una altra firma local denominada OfferUp, a més del lloc web d'anuncis Craigslist.
Wallapop, fundada a Barcelona l'any 2013 per Agustín Gómez, David Muñoz, Gerard Olivé i Miguel Vicente, lidera el mercat espanyol. L''app' compta amb més de 24 milions d'usuaris i un inventari que supera els 52 milions de productes. Letgo, creada el 2014 per Alec Oxenford i Jordi Castelló, als quals es va unir Enrique Linares al cap de poc temps com a conseller delegat fundador, parteix d'un model semblant al de Wallapop però s'ha posicionat amb força en mercats com els Estats Units, l'Índia, el Brasil i Polònia.