«Als internautes els agrada compartir els seus plats a les xarxes socials tant si els han cuinat ells com si no», afirma l'empresari alacantí Jaime Beltrán, que per això va decidir fundar FoodInterest el 2012 de la mà del seu soci català, José Antonio Salvador.
Llançada al mercat a principis d'aquest any, la plataforma en línia és una xarxa social de gastronomia que ofereix als seus membres la possibilitat de compartir i buscar receptes al mur de l'aplicació així com en altres xarxes socials. FoodInterest també recomana restaurants. «Si un usuari es troba en un barri en què no coneix restaurants i vol menjar en un japonès, l'aplicació li proposa opcions d'establiments i li mostra fotografies dels plats de cada un perquè triï», diu Beltrán.
Els dos serveis són gratuïts. El model de negoci de l'empresa amb seu a Barcelona i oficines a Madrid passa per generar ingressos a través de marques d'alimentació que paguen per incorporar els seus productes a les receptes. La marca Nocilla, propietat de Nutrexpa, ha estat el seu primer patrocinador. «Però estan a punt d'entrar-hi marques molt conegudes que encara no podem revelar», anuncia el director, que considera que és un bon sistema tant per als anunciants com per als internautes. «És un model de publicitat poc intrusiu que permet que les marques arribin als seus usuaris a través de l'estómac». Els restaurants són una altra font d'ingressos: no paguen per ser-hi presents, però sí per oferir promocions especials. La principal competència de FoodInterest és el portal en línia ElTenedor.es, però a diferència d'aquest, l'empresa no cobra comissió per comensal al restaurant, sinó una tarifa fixa al mes d'uns 40 euros.
L'empresa, que dóna feina a 14 persones, llançarà d'aquí deu dies una nova versió en què la principal novetat serà la videorecepta. «Els nostres membres podran filmar les seves preparacions», anuncia Beltrán, que considera que aquest nou mètode ajudarà els més mandrosos a compartir la fórmula dels seus plats. En una versió posterior, la start-up permetrà que els seus usuaris ofereixin àpats a casa seva.
El 85% dels seus més de 10.000 usuaris són a Espanya i la resta en diversos països de l'Amèrica Llatina. El director confia que aquestes xifres canviaran aviat. FoodInterest es vol expandir a la resta del món a principis del 2015 després de traduir el seu servei a diversos idiomes. L'empresa compta amb un capital de 400.000 euros. El 60% prové d'inversors privats entre els quals destaquen els fundadors de l'empresa i diversos socis privats.