La plaça de Catalunya de Barcelona continua la seva transformació. La licitació mantinguda els últims mesos entre diverses multinacionals de la moda per aconseguir el local que deixa lliure la Fundació Caja Madrid s'ha decidit en l'últim minut a favor de Desigual. La cadena de roba ha optat per situar al cor de Barcelona la que serà la seva botiga estrella a tot el món.
La companyia catalana té previst obrir a final d'aquest any la primera fase d'una megabotiga que serà la més gran del món de la seva xarxa amb una superfície de més de 3.000 metres quadrats, que desbanca la del carrer Serrano de Madrid, que té 2.200 metres quadrats. L'anunci de Desigual posa fi a una licitació per un local pel qual també s'havia interessat la cadena de moda japonesa Uniqlo per així entrar en el mercat espanyol.
50 LLOCS DE TREBALL / El nou espai comercial s'ubicarà a les tres plantes (planta baixa i dos pisos) que durant anys va ocupar la fundació Caja Madrid al número 9 de la plaça de Catalunya, a prop de la cantonada amb la rambla de Catalunya. Les obres començaran a l'octubre i permetran obrir una primera fase de 2.000 metres quadrats a finals d'any que suposarà la creació de 50 llocs de treball. La segona fase, amb 1.000 metres quadrats addicionals, està prevista per al 2016, segons va informar l'empresa.
La companyia fundada i presidida per Thomas Meyer, que no ha informat de l'import de la inversió, destaca que l'espai és «una ubicació immillorable en una de les zones més transitades, turístiques i comercials de la Ciutat Comtal».
RECURSOS DISPONIBLES / El preu mitjà del lloguer en aquesta zona de Barcelona, una de les més cares de la ciutat, supera els 2.000 euros el metre quadrat a l'any segons un estudi de mercat de Cushman and Wakefield, de manera que la quantitat que ha d'abonar per un local de les dimensions del que ocuparà Desigual pot rondar els sis milions d'euros anuals.
Meyer i el conseller delegat de Desigual, Manel Jadraque, compten amb recursos frescos per accelerar l'expansió de la companyia gràcies a un crèdit sindicat de 200 milions firmat fa dos anys i a la incorporació del fons de capital risc francès Eurazeo en el capital de la firma amb l'adquisició del 10% per 285 milions. La cadena va registrar el 2013 una millora del benefici net del 75%, fins a 126 milions, i una facturació de 828 milions.
«Desigual segueix apostant per Espanya, que continua sent el primer mercat de la companyia i la facturació del qual representa més del 20% sobre el total de les vendes de la marca de roba», indica l'empresa amb seu a Barcelona. Desigual té previst obrir aquest any 12 botigues pròpies a Espanya. A Barcelona, la marca ja compta amb 28 punts de venda.