CANVIS AL CENTRE DE PLAÇA DE CATALUNYA

El Corte Inglés obre 'córners' de gastronomia i renova el súper

El grup introdueix botigues de marques d'alimentació com Salgot o Torrons Vicens

El Club del Gurmet incorpora una barra per a la degustació de begudes i 'pintxos'

Barra de degustació al renovat Club del Gurmet.

Barra de degustació al renovat Club del Gurmet. / JOSEP GARCIA

El nou consumidor té noves necessitats: millor servei, més pes de la relació qualitat-preu... Sota aquesta premissa El Corte Inglés ha treballat durant els últims mesos a renovar totalment la planta soterrani del centre de plaça de Catalunya de Barcelona, la dedicada majoritàriament a l'alimentació. La firma manté l'aposta de gran supermercat i de Club del Gourmet (tot i que els ha ampliat  i renovat del tot), però introdueix un nou concepte en l'espai: els córners gastronòmics de firmes d'alimentació.

El grup va començar fa un any a renovar els espais per«adaptar-se» a les demandes dels seus clients, segons fonts del grup. El canvi està gairebé completat, a falta de l'adequació de l'Òptica i de l'Agència de Viatges, i una de les principals novetats ha estat guanyar espai per als clients, amb «passadissos més amplis». S'ha aconseguit eliminant una escala (la central) i adaptant zones abans desaprofitades, segons assenyalen des del grup, que no va voler quantificar la inversió total destinada a aquesta reforma.

El supermercat ha estat renovat totalment, amb nova imatge i disposició d'algunes de les zones. Ara compta amb 3.500 metres quadrats de venda (550 més), amb més caixes (de les habituals, ràpides i també d'autopagament) i una novetat: córners perquè algunes botigues ofereixin els seus productes dins del súper. És el cas de 5 jotas (pernil), Ahumados Domínguez, La Real (envinagrats), Hamburguesa Nostra o el menjar japonès Sushita (aquests dos últims obriran aviat), entre altres. Mentrestant, el supermercat continua amb la seva política de revisar els preus cada setmana.

ALTA GASTRONOMIA / També ha estat renovat l'altre punt d'alimentació del centre, el Club del Gourmet, dedicat a la venda d'aliments selectes. Des de l'adequació té 575 metres quadrats de superfície (150 més que anteriorment), sense barreres entre els diferents espais (l'enoteca està ara integrada amb els altres productes). Compta amb seccions de cafè i de te, cava de formatges, dolços, sabors de Catalunya, alta gastronomia, productes del Forn Baluard i una secció de regals, i a més a més ha incorporat un bar de degustació per tastar vins, cava o copes acompanyats de pintxos o tapes de formatge i xarcuteria. «L'objectiu és que els clients puguin degustar alguns productes sense haver de sortir de les instal·lacions», comenten.

Fora d'aquests dos espais, a la mateixa planta, també hi ha hagut canvis, intentant replicar el model seguit amb la moda d'altres plantes: completar l'oferta del centre (per exemple, la parafarmàcia) amb difrents espais de marques que ofereixen els seus productes en exclusiva. Seguint aquesta estratègia, s'han sumat a l'oferta botigues exclusives d'embotits Salgot, Torrons Vicens (que hi serà tot l'any per intentar aprofitar l'empenta turística d'aquest centre), Maestro di Módena (pizzes artesanes), Jeff de Bruges (xocolates) i Oomuombo (llaminadures). També s'han renovat i ampliat el forn, la pastisseria i una zona de plats preparats, i s'han mantingut (encara que reubicats) el taller de rellotgeria i la sabateria i gravació. A més a més, ha incorporat un nou servei de bugaderia.

TURISME / Tots aquests canvis persegueixen donar «més oferta» tant als clients locals (ampliant la gamma d'articles) com també als turistes, ja que molts aprofiten la ubicació del local per fer compres gastronòmiques. A més a més, incorporant les zones de degustació, farà semblants els seus serveis als de grans magatzems com Harrods, que tenen zones similars.